Waarom heb ik CharM Webmarketing opgericht? Wat is mijn verhaal?
De laatste tijd wordt mij vaak gevraagd waarom ik voor mijzelf ben begonnen. En waarom en waarmee ik graag ondernemers wil helpen. Ik kreeg de tip om mijn verhaal te delen.
Toen ik een aantal jaar geleden op zoek was naar een nieuwe baan, zocht ik een functie die webdesign met (online) marketing combineerde. Ik had namelijk al werkervaring in (online) marketing en webdesignen was al langere tijd een uit de hand gelopen hobby. Ik kwam echter alleen vacatures tegen voor marketingfuncties OF webdesignfuncties. Toen bedacht ik mij dat ondernemers op hetzelfde probleem zouden stuiten.
Zij moeten naar het ene bedrijf voor een website en naar het andere voor marketingadvies. Ondernemers zouden dan bij minstens twee verschillende bedrijven moeten aankloppen en dan ook minstens twee keer zoveel geld kwijt zijn. En vaak moeten deze bedrijven dan ook nog met elkaar overleggen en/of samenwerken om één consistente huisstijl toe te kunnen passen. Of nog erger, de ondernemer zelf moet alles van de ene naar de andere partij doorsluizen en weer terug. Dit maakt het geheel omslachtig en foutgevoelig, maar vooral ook DUUR!
Ik vond dat dit anders moet kunnen. Om te beginnen vind ik dat een website onlosmakelijk verbonden is met alle andere marketing en dat het heel belangrijk is dat een consistente identiteit (en huisstijl) uitgestraald wordt. Ook vond ik dat (startende) ondernemers niet op zoek hoeven te gaan naar een leger van leveranciers. En dat het vooral ook betaalbaar moet blijven! Een startende ondernemer moet geen kapitalen kwijt zijn aan een website en marketing. En ook niet al zijn/haar kostbare tijd besteden aan het in goede banen leiden van de uitbesteding van deze zaken of het zelf proberen te doen.
Wat heb ik te bieden?
Ik wil graag startende ondernemers of ondernemers die behoefte hebben aan een nieuw jasje helpen. Met een goed vindbare moderne responsive website voor een betaalbare prijs. Met het aansluiten van alle marketing op deze website. Maar ook met het onderhouden van deze website en social media-kanalen. Uiteindelijk dus met de totale zichtbaarheid van het bedrijf. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, heb ik diverse opleidingen en cursussen gevolgd en blijf ik bezig om mij op het vakgebied te ontwikkelen.
Ik wil graag persoonlijk samen met de klant aan de slag. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de klant. Daarnaast kent de klant zijn/haar bedrijf en diensten het best en heeft ideeën over hoe dit naar voren gebracht moet worden. Ik wil deze ideeën zo veel mogelijk werkelijkheid laten worden. Als alles klaar staat, wil ik de klant graag verder ontzorgen, zodat deze zich kan richten op hetgene wat hij/zij het beste kan.